Wednesday, 22 June 2011

kek batek hunnyapis

heeee...


smlm aku dlm mud ketat2 pon sempat g nk wat kek batek....tp kek ni aku wat ngn kasih syg tau...huhu....


kek batek hunnyapis...(saje nk tumpang glamer pdhal nm kek batek je...resepi mak aku)






the ingredients and the methods


16 oz mentega 
10 biji telur 
1 tin kecil milo
1 gelas gula halus
1 tin kecil susu manis (388g)
roti mary secukupnya (2 bungkus)
gula hitam (in case tak ada boleh tukar dengan golden syrup)
sedikit serbuk koko
bijan-goreng tanpa minyak


  • Mentega dan gula dipukul sehingga kembang
  • In other bowl, telur dan susu dipukul sampai kembang
  • Kemudian satukan adunan mentega dan telur tadi, masukkan milo, gula hitam dan serbuk koko pukul sehingga semua adunan sebati
  • Setelah selesai, masak adunan tadi di dalam kuali atas api yang sederhana. Kacau sehingga adunan menjadi sedikit pekat.
  • Kemudian masukkan roti mary yang telah dipatahkan dan masukkan bijan (simpan sedikit untuk tabur di atas) gaul lagi sampai rata
  • Setelah masak, masukkan adunan dlm loyang (a.k.a tin - x kisah bulat atau segi empat) 
  • Ratakan adunan tekan sampai padat. Taburkan baki bijan diatasnya
  • Sejukkan dalam peti sejuk

k da siap...simple jerrr...ada x phm just ask k...

selamat mencuba...

da di da di da di duuuuuu~~~

terima kasih kerana singgah.datang lagi.

4 .:sweetcomments:.:

dwaty said...

dah lama tak buat... so dah ingat2 lupa... nak salin malas... last saya print screen... hehehe boleh kan????

sHay82 said...

aww..best..kmk polah nang sik jadi pun..pasal baking2 tok, nang hancus..

hunnyApis said...

oo...orite..no problem...selamat mencuba

hunnyApis said...

usu...kmk rs tok the simplest way to bake a cake..x pyh tnggu lmk..konfirm x hangus...hahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...