Tuesday, 12 July 2011

:: Akibat Bercinta Dengan Suami Orang ::





foto from en google..tQ en google









KUALA LUMPUR: Akibat menjalin cinta terlarang dengan suami orang sejak Mac lalu akhirnya membawa padah kepada seorang kerani wanita berasal dari Pulau Pinang apabila mendakwa kerugian RM35,000 selepas ditipu lelaki berkenaan.


Mangsa berusia 25 tahun dan bekerja di Brickfields, di sini, mendakwa berkenalan dengan lelaki terbabit dikenali sebagai Izwan secara tidak sengaja ketika dia makan di sebuah restoran makanan segera berhampiran tempat kerjanya.


Menurutnya, dalam pertemuan awal dengan lelaki itu selama kira-kira 30 minit, Izwan yang berperwatakan menarik dan menepati ciri-ciri lelaki idamannya itu mengaku masih bujang, bekerja sebagai eksekutif di sebuah syarikat kawalan keselamatan dan tinggal bersama keluarganya di Bandar Tun Razak, Cheras.

“Sikapnya yang begitu baik menyebabkan saya begitu mempercayainya hinggakan kami pernah terlanjur dan merancang untuk bertunang hujung tahun ini. Keadaan itu menyebabkan saya tidak pernah menyesal menyulam cinta bersamanya,” katanya ketika ditemui, di sini. Katanya, satu hari ketika keluar membeli-belah, lelaki itu memberitahu kereta digunakannya milik abang iparnya dan abang iparnya meminta segera memulangkan kenderaan berkenaan.


“Dia memberitahu tidak mampu membeli kenderaan sendiri akibat mempunyai pinjaman kad kredit.

“Saya yang begitu mempercayainya menawarkan untuk membeli kereta baru menggunakan slip gaji saya dan dalam tempoh seminggu sudah memiliki Perodua Myvi baru,” katanya.


Bagaimanapun, seminggu kemudian, dia menerima kejutan apabila seorang wanita menelefonnya memperkenalkan diri sebagai isteri kepada Izwan dan sedang hamil.


“Wanita itu memberi amaran dan melarang saya meneruskan perhubungan dengan suaminya kerana tidak mahu bermadu selain memberi ingatan supaya tidak terlalu mempercayai suaminya yang disifatkan ‘buaya darat’.


"Pada mulanya, saya kurang percaya dengan tuduhan wanita berkenaan, sebaliknya meminta pengesahan sendiri daripada Izwan. Apabila diajukan soalan bertubi-tubi, Izwan akhirnya mengaku dengan statusnya sebagai suami orang.

Ketika itu, saya cukup kecewa tetapi apabila Izwan berjanji meminta keizinan isterinya untuk bermadu, saya hanya berdiam diri, malah tetap mempercayainya.


“Perhubungan kami terus berjalan lancar hingga bulan lalu, malah dia juga sudah memakaikan saya sebentuk cincin sebagai tanda di depan ahli keluarganya di Bandar Tun Razak tanpa kehadiran isterinya yang ketika itu dikatakan masih tidak boleh menerima saya,” katanya.


Menurutnya, dia juga tidak kisah membayar wang ansuran bulanan kereta yang dibeli itu dan pada 25 Jun lalu, Izwan memaklumkan, syarikatnya menghantarnya berkursus di Taiwan hingga 1 Julai lalu dan dijangka pulang ke Malaysia pada 2 Julai.


Bagaimanapun, katanya, sehingga 5 Julai lalu, Izwan masih gagal dikesan, malah telefon bimbitnya juga dimatikan.


“Curiga dengan tindakannya, saya kemudian nekad pergi ke rumah keluarganya di Bandar Tun Razak, namun hampa apabila lelaki yang memperkenalkan diri sebagai abangnya mengaku yang dia hanya diminta berlakon di depan saya.


“Berdasarkan maklumat lelaki berkenaan, Izwan kini dipercayai sudah melarikan diri ke utara tanah air manakala isterinya berada di kampung kerana bersalin,” katanya.


Lebih mengecewakan, lelaki berkenaan memaklumkan kereta dibeli menggunakan namanya sudah dijual tanpa pengetahuan.

“Malah, saya gagal mengesan di mana kenderaan itu disembunyikan.


“Berikutan itu, saya sudah membuat aduan di Balai Polis Travers semalam (kelmarin) selepas menyedari tertipu,” katanya.


Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan berkata, siasatan lanjut masih dijalankan.

Oleh Kalidevi Mogan Kumarappakalidevi@hmetro.com.my


hmmm....da terang lagi bersuluh wife mamat tu da bagi warning...tapi si gadis tamo dengar...kepada si gadis, aku harap kamu mengambil iktibar atas apa yang berlaku. jangan mudah percayakat orang walau mana mane hensem/ cantek dan baek pon perangai.

take ur time before trust anyone.*peringatan untuk diri sendiri juga*. takut wooo benda ni jadi kat diri sendiri.masa, duit dan perasaan terbuang macam tu je..arap tak de benda lain terbuang sekali la hendaknyer ye...

tapi mamat tu bini tengah pregnant pon wat hal la....eee...geram giler!!!! . ok tak nak cakap lebey2..kita tak tau ape nasib kita plak. amek iktibar je...tapi jangan kutuk lebey2 jadi kat diri sendiri kan da padan muka T_T


terima kasih kerana singgah.datang lagi.

8 .:sweetcomments:.:

toblerone said...

haha.. nice story! =D

shark said...

bila dh kawin jd cmni plak
bila x kawin jd jugak
aduyai

Miziey said...

ahahahaha..
tipah tertipuuuu!!
jom singgah ada kes baru..
http://mzneo.blogspot.com/2011/07/isteri-menjejak-suami-yang-curang.html

Manismadu84 said...

bukan just terbuang duiet dn perasaan malah terlanjur sudah...terbuang DARA....haty2 makan di kedai makn....hihihi

~Sya~ said...

alahai pompuan...mudah sgt terkulai layu...sdr mau ingt la...

amir aizat said...

cool cool

ifwat said...

semuanya habiss. tetttt

hunnyAPIS said...

hmm...x boleh nak salahkn sape2..benda jadi...cumaa perlu beringat sebelom terkena...tapi yg paling kesian kat wife mamat tu...di saat dia nk melahirkan baby mamat tu..dia wat hal plak..ish...teringt kisah abby dan norman hakim...hekss...grrrr...(*_*)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...