Friday, 29 July 2011

Penjara 6 bulan jika tidak puasa




lagi beberapa hari umat islam seluruh dunia akan berpuasa.mintak-mintak boleh la puasa penuh tahun ni..ehee...

selamat berpuasa kawan-kawan.jangan lupa niat puasa ye~~

ok..bagi yang liat sangat nak posa ni...sila baca nih~~

GEORGE TOWN - Hukuman penjara enam bulan dan denda RM1,000 bakal dikenakan kepada umat Islam yang didapati makan di khalayak ramai termasuk pengusaha premis yang menghidangkan makanan kepada mereka sepanjang Ramadan ini.

Tindakan tegas itu diambil Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) menerusi 'Ops Jejak' termasuk memantau restoran dan gerai makan tepi jalan.

Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasaannya, Jaafar Ismail berkata, operasi tersebut dilakukan setiap hari mulai pukul 7 pagi di semua daerah di negeri ini.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.
setiap kali ramadhan mesti ada tangkapan yang dibuat..malu la...besar-besar pon tak nak puasa. da la tak puasa, kena tangkap pulak tu...haisshhh...malu kat orang bang oiii...


untuk yang merokok tu...amekla kesempatan ramadhan tahun ni untuk berhenti merokok. tahun lepas tak boleh tahun ni cuba lagi.geram je tengok duit melayang cam tu je sebab rokok.*pesanan untuk encek somi* bawak-bawak la berenti..duit tu boleh gak buat beli handbag guess ke..ahaksss..

selamat berpuasa korang. da nak posa.tak lama lagi balek miri. rindu famili kat miri da lama tak balek.sobs sobsssT_T


terima kasih kerana singgah.datang lagi.

3 .:sweetcomments:.:

Miziey said...

nang patut lagi seswai hukuman ya.. bgs kpd sapa2 nok x sedar udah tua tp x posa.. ambik asa..
haha..

fiq. said...

selamat berpuase juga,

hukuman perlu dijalankan dengan telus, jangan berat sebelah, kalau 6 bulan tu, 6 bulan lah.. =]

Asyieq-iN Rkey said...

terbaek!6 bulan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...