Wednesday, 20 July 2011

Sepasang kekasih tinggal bayi atas bonet


random foto from google-comel giler dak nih...nak cium dia..muaahhhh

KOTA TINGGI: Gara-gara panik, sepasang kekasih sanggup meninggalkan bayi baru dilahirkan teman wanitanya di atas bonet kereta seorang penduduk di FELDA Sungai Mas, di sini, 30 kilometer dari tempat bayi malang itu dilahirkan iaitu dalam sebuah ladang kelapa sawit.


Kejadian berlaku Khamis lalu apabila wanita berusia 20 tahun dikatakan dalam perjalanan dari Pengerang ke Hospital Kota Tinggi untuk bersalin, merasai kesakitan mahu melahirkan anak pada jam 3 pagi.


Pasangan itu mengambil keputusan berhenti di lorong dekat ladang sawit FELDA Air Tawar 3 di sini, sebelum wanita terbabit melahirkan bayi lelaki dalam semak dengan berbidankan teman lelakinya berusia 25 tahun.

Panik dengan kejadian itu, mereka kemudian berpatah balik menghala ke Pengerang dan meninggalkan bayi yang dipenuhi darah serta bertali pusat itu atas bonet kereta penduduk di FELDA Sungai Mas.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Muhammad Shamsuddin, berkata bayi terbabit ditemui lelaki ketika menghantar anaknya ke sekolah jam 7 pagi.

“Penemuan bayi itu menggemparkan penduduk di kawasan itu menyebabkan ibu bayi terbabit datang ke hospital untuk melihat bayinya sehari selepas itu. Ketika ditanya pengurusan hospital, wanita terbabit mengaku meninggalkan bayi itu selepas dilahirkan dalam semak ladang sawit terbabit dan pemeriksaan turut mendapati dia memang baru melahirkan anak,” katanya. 


Berikutan itu, wanita yang berasal dari FELDA Tunggal itu ditahan untuk siasatan lanjut. Polis turut menahan teman lelakinya dari Kampung Teluk Empang dekat Pengerang untuk membantu siasatan.


Oleh Azidan Nahar 
azidan@bharian.com.my
2011/07/20


aduii...rasa geramnye...cian baby...senangnye dia letak gitu je...naseb baek ade gak hati nak jenguk semula.. harap2 baby tu tak papela ye..semoga membesar dengan sihat dan jadi orang yang beriman..amin. buat si pelaku2 tersebut semoga kamu insap dan belajar dari kesilapan.semua orang ada sejarah dan kesilapan masing2.amekla iktibar di atas apa yang berlaku. semoga kejadian ini menginsafkan kita.


senang nye mereka dapat baby. nak baby jugak T_T.

korang doakan aku!!!!!

terima kasih kerana singgah.datang lagi.

9 .:sweetcomments:.:

khadijah said...

kesian baby tu kan.. macam2 la sekarang ni..:)

Efa said...

kesian baby tu..x rasa syg ke pas susah2 besalin..huhu..

Doakan yg terbaik untuk hunnyapis..=D

Vesella Letcheva said...

alaa,mamy dia masih syg dia. syukur lahhh. kalau taknak bagi lah kat kite!!!!

eB ezrin said...

nak nak nak :)

Encik JI said...

:) sygkn ank.

mst bf die yg glabah. surh tnggl baby tu.

GKA said...

isk2,time nak wat taw,da dapat xnak lakkkk

hunnyAPIS said...

tak pe la kita doakan yg terbaek je untuk baby tu..arap2 adik2 tersebut insap dengan perbuatan diaorang. ngutuk pon tak guna benda da jadi kan...amek iktibar je la...

.izzati liyana. said...

senang je buang baby kan. ade orang yang bersusah payah ikhtiar macam-macam nak dapat anak. baby tak berdosa jadi mangsa. masya-Allah. apelah nak jadi dgn dunia skrg ni.

abbad said...

authorities should do more

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...